Video: Steffi Weismann
Sound: Annette Krebs

The composition thematizes colors and shadows of sound. Many tones and noises are just perceptible with headphones or good loudspeakers.

 

Konstruktion#3
for eight live-played loudspeakers


Konstruktion#3 realizes electro-acoustic multichannel soli, which can be performed during concerts in real-time
without the utilization of prerecorded tapes. The instrumental live-sculpture Konstruktion#3 consists in a assemblage of amplified metal pieces, strings and objects. Also the use of highly amplified voice is part of the compositions. Via the touching of tablets and sensors, the triggered sounds are processed live.
(Software: MaxMSP, TouchOSC, Arduino)

Konstruktion#3: Third movements
Konzertausschnitt

Eröffnungsfestival › 100 Jahre Bauhaus
Reframes, Unikate 2
Akademie der Künste, Berlin, 2019

Text fragments from W. Kandinsky: "Punkt und Linie zu Fläche", Bauhausbücher 9:
" Der sich in die Fläche hineinkrallende Punkt ist auch imstande, sich von der Fläche zu befreien und im Raum zu ,,schweben".



Konstruktion#3: Second movements
Concert, excerpts

Biegungen im Ausland, Berlin 2017
› https://ausland-berlin.de/krebs-ara-rombolaandorra-bertucci




Video: Anne Wellmer
Sound: Annette Krebs


 

Konstruktion#3: First movements
Premiere 2017 @ Kontakte '17, Akademie der Künste, Berlin
› Kontakte '17 - Internationales Festival für elektronische Musik und Klangkunst
› http://www.heroines-of-sound.com/3009-akademiederkuenste/

Konstruktion#3: First movements was developed with the friendly support of Berliner Senatsverwaltung für Kultur und Europa (work scholarship for New Music and Sound Art), Adam Audio, Akademie der Künste Berlin/ Studio für Elektroakustische Musik, and Elektronmusikstudion EMS/ Stockholm.